duminică, 11 decembrie 2016

Share-uim globuri cu suflet



      Campanii umanitare fac de când eram în școala generală. Unii ne condamnă pe noi ăștia, care mai ajutăm din când în când, că ne aducem aminte de cei necăjiți doar la Paște și la Crăciun. E bine măcar că o facem și atunci. Campanii facem mult mai des, dar nu toate le postăm în social media. De sărbători toți vor să fie un pic mai buni și atunci de ce să nu profităm? J

       Eram în clasa a VIII-a când am avut pentru prima dată contact cu un alt mediu față de cel în care trăiam. Am ajuns din propria inițiativă la o casă de copii. Avem un medalion de aur și un mic pachețel cu dulciuri și mă uitam după o fetiță care să zâmbească sufletului meu. Am găsit o cârlionțată, blondă cu ochi albaștri abandonată de părinți. Era un copil extraordinar de frumos, dar nedorit.
     Nu știu să vă spun ce am simțit și ce am trăit acolo, dar știu că acela a fost momentul în care mi-am jurat că voi încerca să fiu un om bun cât voi trăi și că voi face totul corect și demen. Era felul meu de mulțumi Domnului și părinților mei, care deși au tras din greu la viața lor, ne-au iubit necondiționat și oricâte greutăți au avut, niciodată nu ne-au lăsat.

      Au trecut anii și am demarat campanii umanitare singură. Apoi ușor, ușor cu ajutor, ca apoi să devină o tradiție. Îmi aduc aminte cum șeful meu de la ziar, Dan, mi-a spus senin într-o zi:
      ”- Tu ai putea să-ți deschizi un ONG și să ajuți lumea. Ai face o treabă tare bună.”

      Nu am deschis nimic, dar am botezat o fetiță dintr-o familie care numai familie nu e. Am dat pe stradă de Moș Nicolae pachete la oamenii care mi se păreau mai necăjiți, dar și la băiatul de la toneta din Tătărași care îngheța zi de zi și iarnă de iarnă doar ca să ducă merinde celui mic de-acasă. Mereu îmi dădea ce avea proaspăt sau ce avea mai ieftin decât ceilalți. Eram la curent cu tot ce înseamnă legume și fructe de la tonetele din Tătărași.
-  Ce ai pentru mine azi, Alin?
- Am portocale bune de tot, doamnă. La mine sunt cele mai ieftine. Altceva nu am proaspăt. Dacă vreți ceva bun, are colegul de la toneta de pe colț niște mere aduse de la o seră de aici, dintr-un sat. Sunt și ieftine și bune. Fără chimicale.
- Poftim, îi zic când îi întind o punguță cu dulciuri. Să le duci la prichindelul tău acasă.
Mirat și cu ochii cât cepele, ia punga abia după ce-și dă jos mănușile murdare.
-  Pentru mine, doamnă?
- Nu pentru tine, îi răspund râzând. Pentru puștiul tău.  Dar dacă ai fost cuminte, poate vine moșul și la tine.

     Câte fericire am văzut în ochii băiatului respectiv, nici nu aveți idee. Un gest minuscul. Nici nu știu dacă erau dulciuri de 10 lei în pungă. Dar atât recunoștință rar ți-e dat să vezi. Și atunci mi-a făcut o promisiune solemnă. Că va fi mai bun și va munci mai mult ca să-i ofere copilului său și familiei lui un trai decent.



       Au urmat alte și atle campanii și gesture mici. Dar cred că cea mai mare dintre toate este cea care se desfășoară acum. ”Share-uim globuri cu suflet” este un poroiect implementat de Kooperativa Iași, comunitatea bloggerilor ieșeni. Ne propunem ca în preajma sărbătorilor să mergem și să însuflețim casele ridicate de Bogdan Tanasă. Exact! De Crăciun mergem la 11 familii care locuiesc în casele ridicate prin  proiectul Casa Share.


       Ca un Moș Crăciun veritabil ce sunt, alături de Ionuț și Alexandra am fost și am cerut ajutorul celor de Carrefour Felicia Iași. Răspunsul a venit pe loc, fără nicio ezitare, fără niciun comentariu. 









      Am primit 11 brăduți pe care i-am ales noi personal și cu tot ceea ce înseamnă decorarea lui. De la steluța din vârf și beteală, până la globuri, instalație și bomboane pentru brad. Pe lângă acestea, ne-au fost oferite și câte-un pachet de familie cu alimente de bază, de la ulei și zahăr, până la mezeluri și dulciuri pentru cei mici.

Sursă foto: Casa Share

       Un prim pas l-am făcut, totuși niciodată nu este suficient pentru aceste suflete necăjite. Prin urmare, avem nevoie de oameni care doresc să se implice. Orice și oricine este binevenit. 11 portocale, 11 bomboane, 11 eugenii, 11 acadele. Absolut tot ceea ce doriți și credeți că ar bucura suflete mici și mari. Dar să fie 11. Pentru toată lumea la fel.
        Iar dacă vreți să ne însoțiți, să știți în perioada 19-22 vom merge la familiile din Casele Share.
 
Sursă foto: Casa Share

Sursă foto: Casa Share

Familia 1 – Vlădeni – formată din 3 copii de 6 ani (băiat), 12 ani (băiat), 14 ani (băiat)  și 1 părinte
Familia 2 – Popricani – formată din 4 copii – 2 ani au gemenele (fete), 7 ani (fata), 9 ani (fata)  și 2 părinți
Familia 3 – Miroslava – formată din 3 copii – 5 ani(băiat), 8 ani (fată), 10 ani (băiat) și 2 părinți
Familia 4 – Moimești/Popricani – formată din 5 copii – 2 ani (băiat); 4 ani (băiat); 12 ani (băiat); 15 ani (fată); 16 ani(fată) și 1 părinte
Familia 5 – Prisăcani – formată dintr-un băiat de 15 ani – fără părinți acasă
Familia 6 – Popricani – fornmată din 7 copii – cu vârste între 0-15 ani și 1 părinte
Familia 7 – Popricani – formată din 2 copii – 5 ani (fată); 7 ani (băiat)
Familia 8 – Tipilești/Popricani – formată dintr-o bătrânică de 70 ani – Catinca
Familia 9 – Voinești – formată din 4 copii – 7 ani (fată); 12 ani(fată); 14 ani (băiat); 17 ani (băiat)
Familia 10 – Popricani/Moimești – formată din 5 copii – 5 ani (fată); 7 ani (fată); 12 ani (fată); 15 ani (fată); 14 ani (băiat)
Familia 11 – Medeleni/Golăești – formată din 3 copii – 5 ani (fată); 7 ani (fată); 16 ani (băiat).

         Însuflețește și tu un glob! Fă o faptă bună, chiar dacă o faci doar de Crăciun. Cineva acolo sus le ține socoteala. J
 
Sursă foto: Carrefour Felicia Iași

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu